Rebound biedt onderwijs en coaching aan leerlingen die om verschillende redenen dreigen vast te lopen in het regulier voortgezet onderwijs. Tijdens de periode bij Rebound zorgt de school van herkomst voor planningen, toetsen en dergelijke om het onderwijs mogelijk te maken. De leerlingen krijgen les van en worden begeleid door docenten, krijgen individuele coaching en volgen een gedragstraining.
Binnen Rebound zijn twee trajecten: het observatietraject van acht weken en het reguliere traject van 13 weken. Het observatietraject bevat twee observatievragen, namelijk hoe een leerling binnen Rebound functioneert én welke ondersteuningsbehoefte bij de leerling wordt gezien. Na het observatietraject en het beantwoorden van de observatievragen gaat een leerling weer terug naar de school van herkomst. Tijdens het traject van 13 weken werkt de leerling aan doelen. Deze worden tijdens de tussen- en eindevaluatie geëvalueerd. Indien mogelijk, begint na de tussenevaluatie een gefaseerde terugschakeling naar de school van herkomst. Rebound biedt tevens nazorg, beschrijft de ondersteuningsbehoefte van de leerling en geeft handelingsadviezen aan het docententeams om een succesvolle terugkeer naar de school van herkomst mogelijk te maken. Tijdens het Reboundtraject wordt nauw samengewerkt met de betrokken ketenpartners. Het traject is erop gericht leerlingen zo toe te rusten dat zij weer kunnen functioneren in het regulier voortgezet onderwijs en in staat zijn om uiteindelijk hun VO-diploma te behalen.
Op de Rebound is er ruimte voor 24 leerlingen verdeeld over twee groepen. Het onderwijsprogramma van de Rebound bestaat uit theorielessen, TOPs!, kooklessen, gymnastiek, project en wisselende sportactiviteiten buiten de school. Leerlingen die niet in staat zijn een deel van de theorielessen te volgen krijgen zo mogelijk andere activiteiten aangeboden.